בעקבות התנגדות האופוזיציה
ממדים ללימודים: שר הביטחון גנץ בהצעת פשרה
בעקבות סירובה של האופוזיציה לתמוך בהצעת החוק של שר הביטחון, גנץ מעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת פשרה • על פי ההצעה: המדינה תממן 75% משכר הלימוד והעברת הכסף ללוחמים באופן מיידי • בליכוד בוחנים את ההצעה
דרמה במליאת הכנסת: בעקבות סירובה של האופוזיציה לתמוך בהצעת החוק 'ממדים ללימודים' של שר הביטחון גנץ שעמדה על כ-60 אחוז, שר הביטחון מעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת פשרה לפיה המדינה תממן 75% משכר הלימוד והעברת הכסף ללוחמים באופן מיידי.
לפני זמן קצר השר גנץ התייחס לדברים במליאת הכנסת והציג את הצעת הפשרה שלו: "אני מבקש להגיד לכם משהו על הימים האחרונים. הימים האחרונים קשים עבורי כמי שגדל במערכת הביטחון, כמי שעומד בראשה היום כשר הביטחון. חיילי צה"ל אף פעם לא היו חלק מהמשחק הפוליטי – ואני חושב שכל אחד כאן צריך לעמוד ולהסתכל על עצמו ולשאול לאן הגענו? יש שאומרים לי שכדאי לי למשוך את הוויכוח – אני פוגע בליכוד, ומצטייר כמי שפועל לטובת החיילים. אני החלטתי לשים לזה סוף.
"המטרה שלי היא לא לפגוע בליכוד אלא לחזק את חיילי צה"ל ולשמור על שלמות הממשלה. לכן, אני מבקש להציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה גם על ידי האופוזיציה ולהעלות את גובה המלגה ל-75%. זו הצעה שמשמרת את העיקרון המוביל בבסיס השיטה של תמיכת המערכת מזה, ומחוייבות הפרט מזה, ומגדילה את מה שחיילי צה"ל הלוחמים קיבלו אי פעם. יותר מהכל, זו הצעה טובה, שמשרתת את החברה הישראלית.
אני שולח חיילים שנפצעים בשדה הקרב בשם המדינה ולעיתים גם נופלים בו, אני לא מוכן לפצוע בכנסת ישראל את החברה הישראלית כולה ולפגוע באמון החשוב בצה"ל. אני לא מוכן שהפוליטיקה תפגע בצה"ל.
אני מבקש שנקבל את הצעת החוק ממדים ללימודים, שתעגן את הזכות הזו, במלגה של 75%".
שר הביטחון גנץ הוסיף ואמר: "אני מבקש מכולם, קואליציה ואופוזיציה כאחד להצביע בעד ההצעה הזו בתיאום עם ראש הממשלה ושר החוץ, שאני מבקש להדגיש, שמצטרפת לשורה של מעשים שאנחנו עושים לחיזוק חיילי צה"ל וחשיבות השירות – מהעלאת דמי הקיום, דרך שיפור התחבורה והמזון וההטבות לחיילי מילואים.
אם נעשה זאת, נפסיק את המצב הרע בו אנו נמצאים בכל הקשור למחויבותנו לחיילי צה"ל."
באופוזיציה דנים בשעה זו בהצעת החוק, אולם במערכת הפוליטית מעריכים כי מתרבים הסיכויים לתמיכת הליכוד בהצעה.






